Несет ли трепетание заботиться о всех размерах экрана

Обновить

April 2019

Просмотры

648 раз

1

У меня была идея приложения и я хочу, чтобы развить его в любом флаттере или реагировать родные. Я выбрал флаттера, потому что я хочу, чтобы выучить новый язык (Dart) и я знаю, что это все еще в бета-версии, но мне не нужно заботиться о большом количестве пользователей, по крайней мере, 2-3 месяцев, так как я буду учиться дротик первый и затем развивать его. Так что мой вопрос

  1. Должна ли я заботиться о различных размерах экрана так же, как в Android или же флаттер ручки для меня?

  2. Должен ли я заботиться о уровне API, как Android или же флаттер заботиться о том, что? Спасибо.

3 ответы

3

Do i have to take care of different screen sizes just like in android or does flutter handle that for me?

Like Android, Flutter use DP as unit when sizing it's widgets. So pixel density has no effect. On the other hand, you still have to make your app "responsive".

Flutter provides a few widgets that help. Such as AspectRatio.

Do i have to take care of API levels like android or does flutter take care of that? Thank you.

Usually, no. There's a plugin for quite a lot of the "low level api".

Sometimes you may need one that hasn't been implemented yet. And you'll need to create it yourself using Platform Channel. You can find help here

0

Yes, you have to adjust the size of the UI according to screen size, you can use.

MediaQueryData media = MediaQuery.of(context);
var size = media.size;

this will give you screen size of the device.

0

This is a late answer, but I hope it will help someone

  • In responsive UI we don’t use hard-coded values for dimension and positions.
  • Use MediaQuery to get the real time size of the window.
  • Use Flexible and Expanded widgets to get a flexible UI that works with percentage rather than hard coded values.
  • Use LayoutBuilder to get the ConstraintBox of the parent widget.
  • You can get the orientation of the device using MediaQuery or OrientationBuilder.

from this article